마이클 윈터바텀 영화의 몇가지 특징 (IMDB 인용)
1. 대본보다는 즉흥적인 연출을 즐겨한다.
Often has actors improvise, rather than work exclusively from the script.
2. <베르너 헤어조크(Werner Herzog)>와 <크쥐시토프 키에슬로프스키(Krzysztof Kieslowski)> 의 작품을 종종 차용한다.
베르너 헤어조크 : <버터플라이 키스>, <더 클레임>, <24시간 파티하는 사람들>
키에슬로프스키 : <광끼>, <원더랜드>, <코드 46>
Films often have references (visual and/or spoken) to the works of Werner Herzog (Butterfly Kiss, The Claim, 24 Hour Party
People) or Krzysztof Kieslowski (I Want You, Wonderland, Code 46).
3. 종종 사회적, 정치적으로 민감한 소재를 다룬다.
<Go Now>, <웰컴 투 사라예보>, <원더랜드>, <인 디스 월드>
Films often deal with social and/or political concerns (Go Now, Welcome to Sarajevo, Wonderland, In This World).
4. 작품의 즉흥적인 요소 때문에 '핸드헬드' 촬영기법(때론 디지털캠을 이용한)이 자주 사용된다. 장면과 장소에 대한 거친 편집의 이유이기도 하다.
<버터플라이 키스>, <원더랜드>, <당신과 혹은 당신없이>, <더 클레임>, <24시간 파티하는 사람들>, <인 디스 월드>, <나인 송즈>
Because of the improvisational element of much of his work, his films often use handheld (sometimes digital) photography with roughly edited jumps between scenes and locations (Butterfly Kiss, Wonderland, With or Without You, The Claim, 24 Hour Party People, In This World, Nine Songs).
5. 그의 작품에는 바다에서 달리거나 낭만적인 유희를 하는 장면이 자주 등장한다.
<버터플라이 키스>,<쥬드>, <광끼>, <당신과 혹은 당신없이>, <인 디스 월드>, <나인 송즈>
Often has a sequence with the lead characters running or romantically playing on the beach. (Butterfly Kiss, Jude, I Want You, With Or Without You, In This World, 9 Songs)
6. 연속적으로 세 작품에서 '헤어드레서'가 중심인물로 등장한다.
<광끼>, <당신과 혹은 당신없이>, <원더랜드>
For three films in a row (I Want You, With Or Without You, Wonderland), had a central character who worked as a hairdresser.
출처 : IMDBhttp://imdb.com/name/nm0935863/bio
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